Thursday, April 7, 2011

yang sebenarnya aku ni penakut. nak buat pilihan berkira-kira. sampai tuhan dah bukakan satu lagi jalan semalam. kalau tak pilih juga aku tak tau nak jauh sampai mana lagi.

"Wahai hamba-hamba-Ku yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dialah jua yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."
(Al-Zumar : 53)

"Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dari-Ku, Aku ampunkan engkau walau apa pun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu engkau pohon keampunan dari-Ku, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, engkau jika datang kepada-Ku dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemui-Ku tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya aku datang kepadamu dengan penuh keampunan."
(Riwayat Al-Tirmidzi, dinilai hasan oleh al-Albani)

jadi lenny?

1 comment:

Anonymous said...

'DIA' selalu ingat pd kita..
tapi mampukah kita ingat pada 'DIA'

oo...masih ada lagi jalan yang lurus dan terang untuk kamu rupanya...

tapi...beranikah..untuk siapa..untuk apa..

bangkit menuju jalan yang benar..