Monday, April 18, 2011

Me
intan - apa pendapat kau dgn golongan anti hadis?
susu 
huh?apesal tetiba ni?
tgh topik santai tetiba masuk golongan anti hadis?
 fishy ni..
nape?bf baru ko anti hadis ke?
Me
hahaha
jawab je la gile
susu 
aku tulis 4 baris,ko reply sebaris..nak tunjuk bz a tu!
Me
ko bg jawapan je sudah
susu 
syaitn
Me
jgn byk tanya
pastu skeptikal
susu 
eh..syaitan..
Me
cuba masukkan topik bf
susu 
ko yang skeptikal dengna orang kelantan
Me
yg jelas tiada kerelevenannya
susu 
eh..ko dh ada bf ke lum?aku nak meraikan ni
kerelevanan?mak aih?bahasa tahi
Me
sila jawab
belum la of kos
susu 
define golongan anti hadis tu..
Me
sengaja kan
susu 
belum?tak lah..aku concern
Me
jawapan??
susu 
aku dah tanya ko...define golongan anti hadis tu..specifically?
Me
aku tak tau
ko define la
include in ur answe
watever
just answer the damn question
susu 
wow!
persis harimau jantan
bisa gugur jantung guwe
Me
susu 
aku perlu tahu, golongan anti hadis tu specifically anti hadis secara keseluruhannya atau hanya kepada beberapa level hadis..sebab hadis itu sendiri berperingkat2 dan keterkaitannya samada sanadnya tulen atau dhoif
Me
keseluruhan
yg percaya cuma al-quran cukup dan sempurna untuk dirujuk
susu 
bagi aku, hadis tu adalah sumber rujukan utk umat Islam yang juga memainkan peranan penting..tetapi harus didahulukan Al-Quran dan Sunnah RasulNya, maka hadis itu tadi bersifat praktikal atau perlaksanaan sesuatu yang disyariatkan dalam Al-Quran juga yang diseru oleh Rasul2 kita..
Me
lagi
susu 
lagi?
Me
ye lagi
susu 
wah...apa yang kau nak tahu?atau yang ko nak aku cakap?
Me
apa pendapat kau ttg golongan ni
susu 
sebb ko tak specific
bagi aku, golongan ini tak seharusnya menolak hadis secara total...
sekejap aku bagi ko satu reference
Me
susu 
ah..aku lupa surah apa..
dah nyanyuk
Me
nak
cepat la
im waiting
susu 
Al-Mursalaat (77) : 50
Maka kepada perkataan apakah sesudah Al Qur'an ini mereka akan beriman?
Dalam bahasa Arabnya, fabi ayya hadisin ba'dahu yu'minun
hadis=perkataan/ucapan
disini, in my pov, main reference is quran, then goes sunnah, kemudian kepada sumber rujukan yang lain2 seperti hadis, ilmu2 makrifat, syariat, hakikat, dan sebagainya
but as i said, doesnt mean ia harus ditolak secara total...
Me
pov tu ape?
susu 
cumanya macam aku cakap tadi, pecahan2 hadis itu banyak, terkaitannya dengan Quran dan Sunnah pun ada tingkatanny. ada juga yang takrirnya diragui dan ada yang sanadnya mudah dan tepat
oh..sorry...hihi 'point of view'
Me
ceh..cubaan untuk belagak lg
susu 
mungkin anti hadis tu mjadi begitu kerana timbulnya pelbagai sumber hadis yang diragui kesahihannya...maka mereka menolak hadis untuk dijadian rujukan..
bukanlah....aku tulis panjang..mestila ada short form..ko tulis kontot2..pastu emosi...mestilah ko tulis full words..
i hope i anwser ur question a lil...
Me
si kontot
susu 
bt again, its vague, sebab ko tak specify dan just state the question in general...
a lil?wow.... buang l jadi il
how cute
Me
sewel
susu 
Me
hahaha
susu 
kenapa?
siapa yang anti hadis tu?
u didnt anwser my question! AGAIN!
(turn aku naik angin)
Me
xde sape yg anti hadi
kwn aku tanya
jd aku tanya kau
susu 
huh?
tetiba je?
pastu amarah meninggi macam berkepentingantinggi
Me
hahahaha
susu 
lalu aku jadi tujunya
Me
saje
susu 
brengsek
ok...ijinkan aku tido?
Me
ye silekan
benci tgk mimik muka kau tu
susu 
kamek sitok madah kitak kinektok lejuk
dudi ya kitak madah lagik..
babai
salam....
(betul2 lullaby)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
khrl_alia

tak phm
kau pnah baca tak e-bacaan
cuba tengok
e-bacaan.com
Me
page x bole bukak
khrl_alia
cuba kau google eeyahalia
cepat
cepat
google eeyahalia
mcm babi
Me
ye
sedang
Alia Cun
hahahaha
alia halia lg hebat
khrl_alia
siapa yang buat tu?
mcmana ia bole berlaku?
Me
mane aku tau
hahahah
canae dia buat ek
hahahahahaha
alia halia
pls tukar name blog jd halia plss
khrl_alia
babi bukan aku buat la gile!
1mana aku tahu
mana aku tahu!
aku takr eti pun nak set benda tu
patutnya keluar comma dot dot titik la kan
tapi kenapa keluar rmcmtu plak
Me
hahhahahah
kelaka la hr ni
khrl_alia
kelaka ae
ape kelaka
tak kelaka langsung ok!!!!!!!
aku bengang gile dengan siapa yg tulis tu
Me
aliahalia sudah bengang
hahahahaha


orang-orang sewel berada di sekeliling aku.

2 comments:

mona said...

Ayam n halia..
ahahahahaa.
nk lg weh

mona said...

Ayam n halia..
ahahahahaa.
nk lg weh