Thursday, June 24, 2010

kelmarin, 2 kewujudan malaikat maut dipercayai menjalankan misinya di kawasan rumah aku. yang pertama, ditugaskan untuk mengambil nyawa seorang lelaki lingkungan 60-an. yang kedua, sasarannya adalah nyawa yang juga 60-an kalau mengikut kiraan teori manusia. petang semalam, aku sempat menjenguk sasaran kedua malaikat maut. sempat menyentuh badannya yang sudah tak mampu lagi bergerak. dia cuma menoleh kepada aku sedikit dari sisi. mungkin untuk menggerakkan lehernya terlalu banyak sangat menyakitkan.
aku pulang malam itu dengan fikiran yang kadang-kadang menerawang tentang dia. pagi tadi sempat aku menguruskan tubuh yang terkulai kaku dan mulai mengeras itu. selesai semua urusan untuk pengebumian aku terus ke tempat kerja.
selamat kembali ke sana kucingku Mee-nyo. semoga aman tanpa kucing putih gangster mengacau lagi.

2 comments:

alia kha. said...

kau ni aku nak tendang please.

thira said...

aku nak karate leher kau.