Friday, June 25, 2010

hari ini tak gembira. tiada sebab tertentu. cuma tak gembira. dan aku berfikir tentang banyak perkara. salah satunya ya..kamu.

ternyata aku memang idealis tegar. kalau betul ada seorang untuk aku di dunia ini, tunjukkan lah diri. aku sudah bosan tertunggu-tunggu seperti hidup aku yang biasa-biasa itu. menunggu pukul 5.30 petang, menunggu hujung minggu, menunggu gaji masuk di awal bulan, menunggu hari akan terjumpa kembali dvd friends season 10 yang hilang, menunggu musim durian, menunggu tawaran kerja yang aku idamkan, menunggu duit membukit sekelip mata dalam bank, menunggu mimpi jadi kenyataan dan menunggu kau datang ke dalam aku. itu pun kalau benar engkau memang ada untuk aku.

sebetulnya, aku sendiri tak tahu aku memang mencari atau tidak. atau wajar aku mulakan pencarian sekarang? selama ini yang aku lakukan cuma mengikut apa yang di depan mata. dan pilihan-pilihan yang aku buat telah menempatkan aku di sini. berkeadaan begini. seperti yang berdiri di depan kamu sekarang.

ini adalah entri yang pathetic.

1 comment:

thira said...

we are pathetic people. but we are happy. aren't we?