Thursday, September 3, 2009

ada kwn2 panggil saya gaban.
patutkah saya tukar url ke gaban?
perlu fikiran mendalam nih.
sebab gaban superhero.
keyakinan kanak2.
pada keadilan.
tanpa gaban.
takde motor besar.
eh..
tu bukan satria perkasa hitam ke?
gaban hijau.
motor?
tak ingat.
muke?
macam belalang.

saya memang mau jadi gaban.
sebab dia cool.
perkasa.
muke seram belalang.
ohh gaban memang hebat.

secara simbolik.
kwn2 melihat saya seperti gaban.
iaitu cool.
perkasa.
muke seram belalang.
ok saya memang hebat.

tapi mama slalu cakap saya macam2.
"ko ni macam2 la"
kadang2 dia ingat saya gile.
"ko ni betul ke tak?"
"ko berlakon je kan?"

see.
dia sendiri dah tak boleh cam.
sebab saya dalam proses.
transformasi tuk jadi hero sejati.
rasa macam seorang dalam dunia ni.
tapi golongan kami.
memang dibenarkan untuk merasa itu.
manusia normal takkan faham.
konflik diri golongan gaban.

bila dapat vision.
saya seolah2 di vibrate.
sbb itu HP tidak vibrate mode.
nanti confuse.
pastu kwn2 pun marah.
suruh buang je hp.
tak pun baling anjing.
call tak pernah nak dengar.
bukan salah saya.
superhero tugas berat.
saya taknak cuai.
nyawa manusia dalam genggaman.

kan dah kata.
saya rasa seorang.
susah jadi muke seram belalang.
hp ke2 saya.
lagi kena teruk.
macam2 kutuk.
batu asah.
batu aquarium.
time masak.
minta pinjam.
rumah takde batu lesung.
haih..
tak boleh marah.
takut baju bertukar.
kantoi identiti.
gelak je la.
tak pun buat muka belalang.

cite main2 hantu.
nenek tu makan belalang.
masak lemak cili padi.
sedap ke?

2 comments:

Anonymous said...

"bila dapat vision.
saya seolah2 di vibrate.
sbb itu HP tidak vibrate mode.
nanti confuse.
pastu kwn2 pun marah.
suruh buang je hp.
tak pun baling anjing.
call tak pernah nak dengar.
bukan salah saya.
superhero tugas berat.
saya taknak cuai.
nyawa manusia dalam genggaman"

hehe sempoi...:D

lenny said...
This comment has been removed by the author.