Friday, February 20, 2015

Aku rasa aku sebenarnya Takde impian. Aku cuma pinjam impian orang sekeliling dan jadikan ia cerita aku. Lepas tu bila tak capai frust. Padahal rasa Aku tu tak dalam macam yang diorang rasa. Paham tak? 

ni semua tipu je. Konon deep. Hah..

Nak tengok kingsman tapi hari ni macam period pain. Dulu masa muda tak pernah kena pun. Dah matang baru nak start. Tanda matang..

Tadi ada sorang budak kecik ni lari sambil menangis. Dia ni tomboy dari Broken family. Lantak kau la autocorrect nak buat Apa pun. Muka dia akan berubah bila orang cakap buruk pasal mak bapak dia. dia diam je tapi kau boleh tengok dari riak dia yang dia dalam keadaan tak selesa. 

Dan dia ingatkan aku pada aku. Macam tu lah aku masa kecik dulu. Biasa la budak kecik merajuk lari keluar rumah. Peristiwa dia lari merajuk ni dia akan ingat sampai besar. Dia mungkin tak ingat dah dia pergi mana, dengan apa lepas tu. Yang dia akan ingat kenapa. Dan setiap perkataan yang keluar dari mulut orang sekeliling. Jadi dah besar nanti, bila dia terasa pasal sesuatu, otak dia akan proses macam mana dia proses masa kecik dulu. Lari keluar dulu. Elak dulu dari orang. Simpan. Selagi boleh simpan.

Ada orang memang tak layak ada anak. Ada orang memang tak fit jadi parents. Beranak lepas tu tak amik tau, sebulan sekali pun susah nak balik. 

Mak aku kalau pasal lelaki dan perkahwinan dia agak keras. Dia pernah cakap kahwin tu awal-awal je seronok. Lepas tu yang tinggal cuma rasa tanggungjawab. Maksudnya lepas beberapa waktu, sparkle, love sume Takde dah. Pastu dia kata kalau kahwin jangan sesekali berhenti keje. Jangan sesekali bergantung PD lelaki seratus peratus. Hhmmm.... Pengalaman dia ke? Dia tak berapa nak optimistik when It comes to marriage. Benda lain pun tak jugak. Hahaha..

2 comments:

Anonymous said...

Leni

illiani arifin said...

Tolong. Tak bole masuk blog sendiri. Kenapa macam ni 😭😭