Thursday, February 19, 2015

Mungkin aku annoying. Mungkin aku kawan yang sangat annoying. I need to figure this shit out. It's a well established fact that im not good with kids. Then a nephew happened. Still not good with kids. Doesnt mean i HATE them. 

Aku nak jadi macam dulu. Bole tulis ikut suka. Boleh tulis macam tu je. Babi la semua benda ni. Dah lama kot tak boleh menulis. Macam gampang. Aku rasa aku ada frustration yang aku keep inside. Bottled up. Aku macam nak ambil botol dalam badan aku ni dan pecahkan. Literally. 

Cita cita yang aku ada masa sekolah dulu tak satu pun yang jadi. Benda yang aku berangan nak buat masa dulu macam lari jauh sangat. Aku bosan dengan keje. Tp ia secure. Benda yg secure mmg membosankan. Babi bosan gile. Dan otak aku dah berhenti berkembang sejak beberapa tahun lepas. Aku jadi makin bodoh. Dulu dah bodo. Sekarang lagi la. 

Takde apa yang aku buat excites me anymore. I need to step out. I need to challenge myself. I need to fucking live again. Fuck off and die already. 

Thursday, August 21, 2014

Hai. Lama kan..
Bila baca balik blog hari ni, banyak benda gak aku tak setuju.
Biasa la muda.
Esok MH17 balik. Ok x semua..
Macam tu je mati kan.
Macam ni je hidup..hah..
Aku sebenarnya dah tak boleh menulis.
Tak tau nak mula macam mana.
Susah.
Sebab tu semua benda terperam.
Takde outlet nak keluar.
Rasa macam mid-life crisis pun ye gak.
aku rasa ada sikit ciri2 kemurungan kat aku.
Ada sikit.
Tapi semua ok je.

Saturday, April 13, 2013

Tapi yang peliknya kenapa taknak ambik banyak2 biar mati terus. Oh lupa. Penakut. Penakut. Penakut.
Takut pd realiti. Takut pd kesakitan. Takut hidup. Takut mati.
Orang2 bodoh ada di sekeliling kita.
Mereka ni macam virus bawa penyakit.
Kita kena bertahan jangan kena jangkit.
Tapi antibodi tubuh manusia lemah setelah 64 tahun.
Selama mana dia bole tahan.


Rupanya isteri, anak atau sakit tak mampu ubah manusia. Cuma dadah yang boleh ubah mereka. Eh..apa tu?

Saturday, March 30, 2013


i am an open book. 
Read me.

Friday, March 29, 2013

Patutla dr. Asri kata syukur itu lebih tinggi tingkatnya dari sabar. Macam ni lah. Banding dengan org. Sabar memang bole sabar. Tp kalau x bersyukur satu waktu akan meletup gak. Pastu sume benda x betul. Sume benda yg da 20 thn macam tu. Bukan benda baru. Nak ubah apa? aku dah terima keadaan ni. Jadi agak stress bila kena dengar ini salah, itu x betul. Sebab apa? Tak bersyukur. Tapi kau ingat syukur tu senang ke? Itu dah hampir ke redha. Redha itu payah. Sangat susah. Ia bukan menyerah.

Allah berfirman: Ikhlas adalah rahsia daripada rahsia ku dimana aku campakkan kedalam hati sesiapa yang aku suka daripada kalangan ummah ku". Risalah Al-Qusyairiyyah

Rahsia daripada rahsia tuhan.

Saturday, March 2, 2013


  1. I find that jake guy halal is getting handsomer every day. How is that possible? Handsomer is not even a word. 
  2. I got autocorrected. It's gyllenhaal.
  3. But is he really?
  4. Furor I kendinya is coming to town yo!
  5. Again. It's rurouni kenshin. Weeeee!!
  6. Thanks autocorrect.
  7. Lets GO HALAL. And that includes mariati. I medan relationship. Ok man.
  8. Im sorry mariati. It's the autocorrect.